Nowości / Wydarzenia

Shell Rimula RX-4

Shell, jeden z największych międzynarodowych koncernów działających na rynku petrochemicznym, wprowadził na rynek nowy olej Shell Rimula R4 X przeznaczony do silników Diesla o dużej mocy wyposażonych w systemy cyrkulacji spalin (EGR). Olej ten został opracowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z myślą o zastosowaniu w pojazdach ciężarowych, maszynach rolniczych, autobusach i lokomotywach.

Shell Rimula R4 X, o klasie lepkości 15W-40, to najwyższej jakości wielozadaniowy olej mineralny nowej generacji. Zadaniem nowego oleju z rodziny Shell Rimula jest maksymalna ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych, które zapewniają właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących

Shell Rimula RX-4 do  pojazdach ciężarowych, maszynach rolniczych, autobusów
w silnikach wyposażonych w system recyrkulacji spalin (EGR). Nowy produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości silników z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników.

Potrójne zabezpieczenie
Bez względu na panujące temperatury, wilgotność czy czas pracy silnika, olej gwarantuje bezpieczeństwo w trzech kluczowych dla funkcjonowania silnika obszarach: ograniczanie zakwaszenia, osadów i zużycia.

Ograniczenie zakwaszenia

Shell Rimula R4 X ogranicza korozję. Jest ona efektem działania kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem
i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.

Ograniczenie osadów

Formulacja nowego oleju ogranicza gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów
na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym
o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i drogowe, w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa). Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.

Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra
i nadmiernego zużycia mechanicznego.

Ograniczenie zużycia
Użyte w Shell Rimula R4 X dodatki tworzą film ochronny w miejscach kontaktu metal-metal w różnych warunkach pracy silnika, a zastosowane aktywne dyspergatory sadzy rozdrabniają ją i zabezpieczają urządzenie przez zużyciem. Nowy Shell Rimula R4 X oferuje wysoki poziom zabezpieczenia mechanicznego w istotnych miejscach w układzie rozrządu, tłoku i cylindrze, co potwierdzają testy silnikowe przeprowadzone zgodnie z specyfikacjami producentów pojazdów oraz API i ACEA. W teście na silniku MackT-10 nowy Shell Rimula wykazał o 30% lepsze zabezpieczenie przed zużyciem pierścieni tłokowych i cylindrów niż jest to wymagane w specyfikacji API CI-4.

Dzięki swoim właściwościom chroniącym przed zużyciem i ograniczającym tworzenie się osadów Shell Rimula R4 X pozwala na uzyskiwanie maksymalnych osiągów silnika przy jednoczesnej ochronie
w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Długa lista aprobat wielu wiodących światowych producentów silników sprawia, że Shell Rimula R4 X jest idealnym olejem dla pojazdów ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i lokomotyw z silnikami Diesla o dużej mocy, które pracują
w transporcie miejskim, krajowym czy długodystansowym.

Shell Rimula R4 X, klasa lepkości 15W-40, dostępny jest w opakowaniach
o pojemnościach między innymi: 1.000, 209, 55 i 20 litrów. Jako pierwszy olej w rodzinie Shell Rimula w Polsce będzie dostępny również w opakowaniach 5 litrowych.

Specyfikacje i aprobaty:
API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, SL; ACEA: E7, E5, E3
JASO: DH-1: Global: DHD-1; Caterpillar: ECF-1-A, ECF-2
Cummins: CES 20078, 77, 76, 75, 72, 71; DDC: 93K215
DEUTZ: DQC III-10; Mack: EO-M, EO-M+; MAN: M3275-1
MB Approval: 228.3; MTU: Category 2; Renault Trucks: RLD-2;
Volvo: VDS-3.

 

Nowości / Wydarzenia

Zakaz wjazdu dla aut z silnikami diesla. Czy Polska będzie następna?

Władze dużych miast Europy oraz Ameryki Północnej zapowiedziały, że do 2025 rok...

Bezobsługowa wypożyczalnia samochodów - CarSharing w Warszawie!

Można twierdzić, że większość warszawiaków zna system wypożyczania rowerów miejskich Verturilo. Od 1 marca do 30 li...

Autogaz ratunkiem na smog

Dramatycznie pogarszająca się jakość powietrza w polskich miastach stanowi jasny sygnał do ...