Porady

DSG (źródł: wikipedia)

Direct Shift Gearbox jest dwusprzęgłową skrzynią biegów wprowadzoną na rynek przez uwielbiony przez tak wielu koncern Volkswagen. Pierwszy raz skrzynię biegów tego typu zastosowano w VW Golfie R32 w 2003 roku. Obecnie tą innowację stosuję się również w innych markach koncernu VW, takich jak Skoda czy Seat. O ciekawości tego typu skrzyni biegów może świadczyć fakt, że pomysłem zainteresowało się Audi trochę go ulepszając i wprowadzając na swój rynek pod nazwą S-tronic.

Główną zasadą działania skrzyni DSG jest wykorzystywanie zamiast jednego, dwóch sprzęgieł; jednego do biegów parzystych, drugiego do nieparzystych. Takie rozwiązanie pozwala na zminimalizowanie czasu zmiany przełożenia. Rozwiązanie tego typu stosowane jest głównie w automatycznych skrzyniach biegów o różnych trybach jazdy. Direct Shift Gearbox radzi sobie zarówno w trybie całkowicie automatycznym jak i sekwencyjnym. Maksymalne osiągi i własności silnika pozwalają na wykorzystanie trybu sportowego.


DSG jest bardzo ciekawym rozwiązaniem polepszającym komfort jazdy dla miłośników automatycznej skrzyni biegów. Osoby o „lekkiej” nodze dostrzegają jedynie zalety tego typu rozwiązania, zmiana biegów jest o wiele szybsza i bardziej płynna. Gorzej gdy, samochód z taką skrzynią trafi do kierowcy o choćby delikatnie sportowym zacięciu. Problem polega na redukcji biegów, gdy prowadzony samochód wszedł na w miarę spokojną jazdę na 6 biegu i nagle kierowca chciałby przyśpieszyć DSG Volkswagena może zaskoczyć kierowcę, a mianowicie: ładnym zrzucaniem biegów w celu przyśpieszenia, a po chwili zacięciu się na 4 biegu co znacząco ogranicza możliwości „odjechania” samochodu do przodu, korzystne jest wtedy udzielenie rady skrzyni biegów poprzez wykorzystanie łopatek sekwencyjnej skrzyni biegów.

Tematy:

Szukaj - Katalog Firm