Porady

Rynek pojazdów elektrycznych rozwija się. Chcąc zapewnić najwyższą jakość usług assistance wszystkim klientom, również entuzjastom ekologicznej jazdy, Europ Assistance Polska stawia na szkolenia specjalistyczne z zakresu obsługi pojazdów elektrycznych.

W Polsce sukcesywnie przybywa osób, które posiadają samochody elektryczne. Pojazdy te wpływają na zmniejszenie zanieczyszczenia w miastach oraz zmniejszają koszty transportu. Pozytywny wpływ finansowy i środowiskowy, skłania kraje do promowania takiego rozwiązania i oferuje potencjalnym właścicielom ulgi i zachęty, takie jak zwolnienie z podatku VAT.

Dlatego właśnie ich popularność z roku na rok rośnie. Szacuje się, że za trzy lata po polskich drogach może poruszać się nawet 75 tysięcy pojazdów napędzanych energią elektryczną. Wzrost udziału tego typu pojazdów na polskim rynku samochodowym, spowodował, że serwisy współpracujące z firmami assistance muszą posiadać przeszkolonych pracowników, którzy będą potrafili zgodnie z procedurami zabezpieczyć pojazd. Już od kilku lat Europ Assistance Polska przeprowadza szkolenia dla mechaników i holowników, którzy poszerzają swoje kompetencje z zakresu postępowania z samochodami elektrycznymi. Osoby kończące kurs otrzymują certyfikat Stowarzyszenia Elektryków Polskich, dzięki któremu nabywają uprawnienia do obsługi pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

 

Rozwój technologii i innowacje jakie stosowane są przez producentów samochodów, sprawiają, że podejmowanie się samodzielnej naprawy samochodów jest w dzisiejszych czasach wyzwaniem. Niezwykle istotnie jest zatem, aby powierzyć ten temat specjalistom. My jako firma assistance współpracujemy z siecią zaufanych i najlepszych fachowców. Zależy nam na tym, aby wykonywane usługi holowania lub naprawy usterki na miejscu zdarzenia był przeprowadzane w sposób profesjonalny, a przede wszystkim bezpieczny, dlatego duży nacisk kładziemy na szkolenia – mówi Rafał Marczewski, Dyrektor Departamentu Operacyjnego w Europ Assistance Polska.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Nieumiejętne obsługiwanie pojazdów elektrycznych może być bardzo niebezpieczne, a w najgorszym wypadku zakończyć się śmiercią w wyniku porażenia prądem. Dlatego tak ważna jest wiedza dotycząca postępowania w przypadku awarii, czy wypadku z udziałem samochodu elektrycznego.

· Podstawową kwestią jest identyfikacja pojazdu elektrycznego. Odpowiednie oznaczenia są umieszczone przeważnie na klapie bagażnika. Samochody takie nie posiadają również wlewu benzyny i rury wydechowej. Z kolei wewnątrz kabiny znajduje się specjalny panel i wskaźniki charakterystyczne dla pojazdów eterycznych.

· W komorze silnika znajdziemy naklejkę z oznaczeniem wysokiego napięcia, oraz zazwyczaj, pomarańczowe przewody elektryczne, które podpięte są do elektrycznego silnika napędowego i innych elementów układu wysokiego napięcia.

Nigdy nie wolno dotykać i przecinać ani odłączać pomarańczowych przewodów, a także złączy wysokiego napięcia bez uprzedniego wyłączenia układu, poprzez wyjęcie złącza serwisowego.

· Wszelkie czynności wykonywane przy uszkodzonym pojeździe elektrycznym wymagają zastosowania wyposażenia ochronnego np. rękawic elektroizolacyjnych.

· Dobrym rozwiązaniem jest posiadanie odpowiedniego urządzenia sprawdzającego brak napięcia (W).

Ponadto każdy model samochodu elektrycznego posiada własne, rekomendowane procedury postępowania, w przypadku konieczności holowania, wyciągania z wody, pożaru itp. Pozwalają one na zapoznanie się z cechami szczególnymi tego typu pojazdów, dzięki czemu można uniknąć ryzyka obrażeń lub porażeń prądem elektrycznym podczas wykonywania naprawy.

Porady

Czy opłaca się zakładać instalację LPG?

Polska jest jednym z niewielu państw na świecie, w których instalacje LPG w samochodach osobowych montowane są na masową skalę. ...

Co warto wiedzieć jeśli sprowadzamy samochód z zagranicy?

Przekonanie o tym, że bogaci Niemcy szybko nudzą się swoimi samochodami, o k...

Jak dbać o samochód z instalacją gazową?

Samochodowe instalacje gazowe cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego, ceny benzyny i ropy są windowane do kwot ocierających ...