Nowości / Wydarzenia

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen zaprezentuje podczas genewskiego salonu samochodowego najnowszą wersję Golfa GTI. Nowy model będzie napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 220 KM. Po raz pierwszy w historii tego samochodu sportowego dostępny będzie fabryczny pakiet zwiększający moc - pakiet Performance. W tej wersji maksymalna moc wyniesie 230 KM.

Obie wersje dysponują maksymalnym momentem 350 Nm. 220 konny GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy. Oba warianty posiadają system Start-Stop, spełniają normę emisji spalin EU6, wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają według normy DIN 6 litrów paliwa na 100 km (CO2: 139 g/km). Zużycie paliwa nowego Golfa GTI zmniejszyło się w porównaniu z poprzednikiem o 18 procent.

Volkswagen Golf GTI w środku

Podstawowe informacje o serii GTI

  • Wprowadzenie na rynek w Europie: Wstępne rynki zaczynają się w maju 2013 roku.
  • Debiut pierwszej generacji Golfa GTI: 1976.
  • Silnik: czterocylindrowy silnik TSI (bezpośredni wtrysk turbo benzyna), poprzecznie z przodu silnika, pojemność 1984 cc, średnica / skok 82.5/92.8 mm; 9.8:1 współczynnik kompresji.
  • Moc: 162 kW / 220 PS od 4500 do 6200 obrotów na minutę.
  • Moment obrotowy: 350 Nm od 1500 do 4400 obrotów na minutę.
  • Skrzynie biegów / rodzaj napędu: 6-biegowa skrzynia biegów, automatyczna 6-biegowa DSG, napęd na przednie koła.
  • Układ hamulcowy: Hamulce tarczowe z przodu iz tyłu, z przodu 312 x 25 mm, wentylowane, z tyłu 300 x 12 mm.
  • Zużycie paliwa / emisja CO2 (manual): 6,0 l/100 km;
  • 139 g / km CO2.
  • Osiągi (manual): 0-100 km/h 6,5 s, V / max 246 kmh.
  • Masa własna: 1351 kilogramów

Nowy Volkswagen Golf GTI

O sportowym charakterze Golfa GTI świadczą tradycyjnie czerwone zaciski hamulców, dwie chromowane końcówki rur wydechowych i sportowe zawieszenie. Kolejne cechy charakterystyczne modelu to 17-calowe obręcze GTI Brooklyn z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe (z diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej). W środku uwagę przyciągają sportowe siedzenia pokryte tapicerką w kratę, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie. Do tego dochodzą takie elementy wyposażenia jak sportowa, multifunkcyjna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów, wyświetlacz Premium, specjalne listwy dekoracyjne oraz nakładki na pedały i podparcie lewej nogi ze stali nierdzewnej.

Komfort i bezpieczeństwo Volkswagen zagwarantował w GTI kolejnymi elementami wyposażenia: progresywny układ kierowniczy, reflektory biksenonowe, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, a także radio Composition Touch i automatyczna klimatyzacja Climatronic. Nowego Golfa GTI będzie można zamawiać w Polsce w maju.

Informacje

Zakaz wjazdu dla aut z silnikami diesla. Czy Polska będzie następna?

Władze dużych miast Europy oraz Ameryki Północnej zapowiedziały, że do 2025 rok...

Bezobsługowa wypożyczalnia samochodów - CarSharing w Warszawie!

Można twierdzić, że większość warszawiaków zna system wypożyczania rowerów miejskich Verturilo. Od 1 marca do 30 li...

Autogaz ratunkiem na smog

Dramatycznie pogarszająca się jakość powietrza w polskich miastach stanowi jasny sygnał do ...